vineri, 3 februarie 2012

Clasa: a X-a
Disciplina: Psihologie
Subiectul lecției: Gândirea
Timp de lucru: 50 minute

O1: Definirea gandirii pe baza informatiilor asimilate in lectia anterioara
O2:Sa ilustreze formele gandirii
O3: Elevii sa fie capabili sa faca distinctia intre principalele modalitati de rezolvare a problemelor
O4:Sa explice modul in care gandirea interactioneaza cu celelalte procese psihice

Metode didactice

1. Conversatia (15 min)
-  Verificarea prezentei.
- Discursul de inceput care va cuprinde intrebari ce vor initia interesul si curiozitatea lectiei ce urmeaza a fi predata.
- Perioada in care se atinge obiectivul 1.
2. Expunerea verbala (30 min)
- Profesorul scrie pe table titlul lectiei: “Gandirea- forme, proces de intelegere si rezolvare de probleme” dar si continutul lectiei: 1. Formele gandirii
2.Gandirea ca proces de intelegere si rezolvare de probleme 
3.Interactiunea gandirii cu celelalte procese psihice
- Profesorul le exemplifica formele gandirii iar elevilor li se cere sa ilustreze acestea pe baza evenimentelor din viata lor.
- Profesorul va prezenta cele doua procese inseparabile ale gandirii: intelegerea si rezolvarea de probleme. Profesorul se va asigura ca elevii au inteles.
- Profesorul el va cere elevilor sa gaseasca moduri in care gandirea interactioneaza cu celelalte procese psihice invatate.
- Profesorul in acest timp doreste sa realizeze o evaluare sistematica, dorind atentia tuturor elevilor, invatand pe baza evenimentelor din viata lor. 
- In acest timp profesorul reuseste sa atinge obiectivele 2,3 si 4.
3. Conversatia( 5min)
- Profesorul va pune intrebari elevilor pentru a testa atentia elevilor la cele exemplificate in decursul orei.
- Profesorul multumeste elevilor pentru participare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu