Clasa: a X-a
Disciplina: Psihologie
Subiectul lecției: Gândirea
Timp de lucru: 50 minute
O1: Definirea gandirii pe baza informatiilor
asimilate in lectia anterioara
O2:Sa ilustreze formele gandirii
O3: Elevii sa fie capabili sa faca distinctia
intre principalele modalitati de rezolvare a problemelor
O4:Sa explice modul in care gandirea
interactioneaza cu celelalte procese psihice
Metode didactice
1. Conversatia (15 min)
- Verificarea
prezentei.
- Discursul de inceput care va cuprinde
intrebari ce vor initia interesul si curiozitatea lectiei ce urmeaza a fi
predata.
- Perioada in care se atinge obiectivul 1.
2. Expunerea verbala (30 min)
- Profesorul scrie pe table titlul lectiei:
“Gandirea- forme, proces de intelegere si rezolvare de probleme” dar si
continutul lectiei: 1. Formele gandirii
2.Gandirea ca proces de intelegere si rezolvare
de probleme
3.Interactiunea gandirii cu celelalte procese
psihice
- Profesorul le exemplifica formele gandirii iar
elevilor li se cere sa ilustreze acestea pe baza evenimentelor din viata lor.
- Profesorul va prezenta cele doua procese
inseparabile ale gandirii: intelegerea si rezolvarea de probleme. Profesorul se
va asigura ca elevii au inteles.
- Profesorul el va cere elevilor sa gaseasca
moduri in care gandirea interactioneaza cu celelalte procese psihice invatate.
- Profesorul in acest timp doreste sa realizeze
o evaluare sistematica, dorind atentia tuturor elevilor, invatand pe baza
evenimentelor din viata lor.
- In acest timp profesorul reuseste sa atinge
obiectivele 2,3 si 4.
3. Conversatia( 5min)
- Profesorul va pune intrebari elevilor pentru a
testa atentia elevilor la cele exemplificate in decursul orei.
- Profesorul multumeste elevilor pentru
participare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu